fredag 13 november 2009

Ett tag senare...

Så, det har varit lite bloggtorka. Det blir så lätt så när fritid blir jobb och vice versa. Så fort nån börjar betala dig för att skriva random saker lite överallt på internet så hamnar ens egen blogg i skymundan.
Dessutom har det hänt grejer till höger och vänster. Bra och dåliga, uppåt och nedåt.
För två veckor sen flyttade min syster in på vinden i mitt hus, på obestämd tid. Det är slut med hennes kille sedan nio år tillbaka, så kvällarna har bestått av samtal och livet, kärleken, döden, ensamheten, tvåsamheten och allt som hör därtill. När jag väl fått gå och lägga mig har energin varit helt slut.
Förra helgen spenderades dock i Berlin, stan dit jag vill flytta med aldrig lyckas. Det var såklart roligt att vara där trots kyla, vind, lite regn och mycket grå himmel. Jag skulle kunna spendera tiden genom att bara gå från ställe till ställe och äta i den stan. Det finns fantastiska veganställen och ett brett utbud av vegetariska saker på nästan varenda ställe.
Dock avslutades helgen med beslut om att det inte blir några fler resor till och från Halmstad. Sjukt trist men samtidigt nödvändigt.

Jag har börjat peppa orimligt mycket på wrestling också. Tyvärr finns det ingen wrestlingklubb/grupp i Sthlm så jag måste antingen åka till Malmö, Göteborg eller Helsingfors för att kunna börja träna denna ädla sport(?). Det suger ju rätt hårt.

Dessutom har jag färgat håret lite rött också. Vet inte riktigt vad jag tycker om det än. Det ser mest ut som att jag blöder lite ur fontanellen. Det är ju alltid hett iofs.

5 kommentarer:

el röss sa...

Jisses...Berlin, har inte varit där på 10 år. Och när jag äntligen är på väg tillbaka så hamnar jag alltid lik förbannad i Storbritannien till sist.

För övrigt hör det till god bloggsed att publicera bilder på nya frisyrer.

Pikegirl sa...

Wrestling, sport säger de här hemma, jag säger teater om än ganska imponerande koreografi.
Min son önskar sig ett "Guldbälte" i julklapp, vet du vart man kan hitta såna grejer?
Bruno som kommenterar Wrestling på Eurosport har barn tillsammans med min grannes moster (jag mötte Lassie).

in cell sa...

Tufft Pikey!
jag vet inte alls vad man köper ett sånt bälte...kan kolla lite om du vill. om du hittar så får du skaffa ett till mig också, i förberedande syfte.

Pikegirl sa...

Hörde att det förmodligen ska bli wrestling i globen nästa år :)

Hittar jag nått säger jag till, alternativt syr jag ett men skulle du stöta på nått så säg till. Antar att det kan finnas i butiker med maskeradkläder... (det har jag inte tänkt på förut, smart)

calle sa...

Det lär finnas Lucha-masker på Cocktail på Söder enligt en wrestlingintresserad bartender jag snackade med igår. Kan det vara något?