tisdag 23 september 2008

Det stora projektet

Jag har tänkt att flytta till Berlin i januari. Jag har minst sagt gjort mina år på Södermalm och behöver ett luftombyte.

Så vad gör man där då?
Min plan är att plugga tyska till att börja med. Två månader, eller kanske tre till och med, för att få CSN. Under den tiden ska jag försöka hitta ett deltidsjobb så jag inte behöver leva på gröt allena. Bostad verkar väldigt lätt att fixa. Har redan tips på drygt fem ställen att söka på, och där finns hur mycket som helst.

Redan nu till helgen åker jag och vännen F till Berlin för att rekognosera . Vi, eller i alla fall jag, ska spana in fem ställen där jag ska söka jobb. Dessutom ska jag kolla upp minst två skolor. Bara kika lite var de ligger och hur stämningen verkar. I övrigt ska vi även gå på punk-polka-spelningWhite Trash. Låter lovande tycker jag.

Nu gäller det bara att jag får ändan ur och översätter mitt CV. Behöver man beställa sina betyg på engelska för att söka skola utomlands förresten?
måste kolla upp....

1 kommentar:

Anonym sa...

ujuj! vad spännande! vad tusan ska du/ni göra i berlin då? skola? kan du tyska? det kan inte jag...det hade utan tvekan gjort livet lättare i detta land!

/emily