måndag 5 oktober 2009

skinn, blod, tänder och andra kroppsproblem

Tandläkaren i fredags morse. De frågar om jag vill ha bedövning, vilket jag givetvis besvarar med ett rungande "Ja!". Bring on the drugs! Då plockade hon fram en fräck maskin i storlek gammal bilstereo, som piper och pratar och plingar friskt alltmedan tant Läkaren fipplar in en slang med nål i min trut. Halvväck och rätt dreglig märker jag inte ett dyft av vad som sker där inne. Perfekt.
Tyvärr slutade det vara så himla perfekt och trevligt när jag en timme senare sitter på tåget, på väg till Götet, och ska inmundiga min frukost. Sesamkakor och ofungerande vänsterkäke fungerar sådär kan jag meddela. Jag smackar, dreglar lite, smular över hela mig men lyckas till slut trycka i min så pass mycket att jag inte längre är svimfärdig pga blodsockerfall.

I övrigt saknar jag nästan all hud på båda knäna, mår konstant illa, är yr och har råkat bita av en nagel så att mitt vänstra lillfinger blöder.
Hej måndag!

3 kommentarer:

Kalle sa...

Jag tycker du kunde ha bett om att bli hypnotiserad så att du precis som i Riket hade fått se spöken.

Pikegirl sa...

Ha ha ha" Stackars dig, men annars är det bra eller?? ;)

in cell sa...

annars är det strålande. lite gnällig, men strålande.