tisdag 25 augusti 2009

Nya rutiner, Nya aggressioner

Jag har börjat med (nya) morgonrutiner. Nej, jag ska inte berätta om min avföring, ni kan vara lugna, jag är inte donny. Men jag har i alla fall börjat ha någon slags ordning och struktur i det jag sysslar med innan jag börjar dagen på riktigt.
1. Gå upp klockan sju

2. Bära datorn från nattduksbordet till soffbordet.

3. Göra i ordning havregrynsgröt och tjonga in den i micron.

4. En sväng till badrummet för att pudra näsan och väga mig.

5. Ta den varma gröten och hälla i krossade linfrön, socker, havremjölk och kanel.
6. Titt
a på ett avsnitt teveserie (för tillfället Curb you enthusiasm) medan gröten äts.
7. Smink på, framför datorn fortfarande.

8. Under de ungefär 5 minuterna som kvarstår av serien hinner jag tänka ut dagens outfit.

9. Gnugga gaddarna och ha på lukta-gott

10. På med palterna
11. 08.00: Avgång.


Det här gör morgonen till en ganska överkomlig och trevlig procedur. Jag hoppas att det håller i sig.


Tyvärr förstördes den här morgonen av att jag svängde förbi Konsumhelvetet på Sveavägen för att köpa grönsaker till lunch-sallad. Avokadon kostade 35kr för två stycken, vilket är sinnesjukt dyrt. Därför frågade jag personalen ifall det fanns någon annan avokado att köpa styckvis, som kostade mindre än en reningsverk i Gambia. De två i personalstyrkan visade sig däremot vara lätt retarderad och ignorerade mina två första försök att fråga. Något irriterad över den uppenbara ignoransen så frågade jag en tredje gång. Då tittar den ena på mig som att jag vore fullständigt dum i huvudet. Jag upprepar frågan en fjärde gång och nu verkar den gå fram. I alla fall säger ena mongot 'ja såklart det finns' och försvinner iväg i några minuter. Under tiden tänker jag ta en fetaost och tvingas därmed halvt brottas med den superaggressiva personalkvinnan som lägger fram ost. Lättirriterad som man är vid den här tiden blir jag smått rabiat såklart. Mongomannen kommer tillbaka och säger att det finns den avokadon som ligger framme (nähääää??!! jaghaderedanlistatutattdenfanns,densomlågframme,dittjävlagrottmongo.).


Jaja, inte en händelse som påverkar Tellus i övrigt så mycket. Men det är härligt att bli riksförbannad innan klockan kvart över åtta. Tack kuk-konsum.

3 kommentarer:

valröss sa...

Väger du dig varje morgon? :O

Hmmm, ska notera mina förehavanden & inläggskontra.

in cell sa...

nja...jag började ju igår morse, men jag tänkte att jag skulle göra det för att ha koll på hur mycket webbmögsröv jag får.

Donny H sa...

Men du skulle kunna vara Donny om du verkligen lade den sidan till.

Om alla vore som Donny skulle det inte finnas nån ondska, till exempel.