måndag 24 augusti 2009

Okej, en förklaring.

Det var väldigt länge sen nu. Det erkänner jag.
Våren blev full av arbete på FK och ingenting annat hanns med. Trots detta överarbetande så gick det åt helvete och i Juli blev jag, som ni kanske redan förstått, av med jobbet.
Deras ursäkter var skit och ingenting. Jag har väl i efterhand insett att det var större faktorer som låg bakom än de inkorrekta fakta de presenterade för mig.

I alla fall så var det inte hela världen. Visst, jag gillade kontoret och människorna som fasen, men om jag ska vara ärlig så blev arbetsuppgifterna otroligt enformiga och löne/bonus-systemet irriterande.

Efter drygt fem veckors 'semester' då jag bland annat variti Rom och sen åkt runt i hela nedre Sverige (Karlskrona, Halmstad, Göteborg, Skara, Örebro), så har jag nu börjat på ett nytt jobb. Det var en lirare som också slutat på FK som ville ha med mig till sitt nya företag, så det var ju bara att tacka ja. Jag hade hunnit söka ett serverteknikerjobb också, men det vet jag ännu inte om jag gick vidare på.

Well well...nu är jag här på nya stället. Arbetsuppgifterna är intressantare, lönen högre och restaurangerna i närheten både billigare och bättre. Tror nog att det ska bli riktigt bra det här.

Just ja, jag har skaffat karl också.

7 kommentarer:

Medelklassman sa...

From good to awsome. Grattis!

in cell sa...

Tackar!

valröss sa...

Håhå, det har onekligen hänt grejer. Välkommen tillbaka. Du har måhända inte återgått till gamla pendelvanor så att gamla stalkningar kan återupptas?

Men...vaf-n gjorde du i Skara?

in cell sa...

tyvärr ingen stalking alls. det fungerar ju inte med stalking och tunnelbana...
tror däremot att olle sarri har flyttat in i huset mitt emot mig så jag tänkte hålla ögonen öppna för lite kändisskvaller.

I skara var jag för att titta på en ganska risig kyrka. det är väl självklart.

Der A-mann sa...

Varnhem eller Skaras kyrka? Ok, Skaras är inte St Pauls, men den är djävulskt mycket äldre. Och vi är väldigt stolta över den. Mer än vi är stolta över badlandet som bara lockar till sig svenska chav.

in cell sa...

A-mann...
Jag vet inte riktigt men jag antar att det var Skara kyrka. Det var den som låg inne i 'stan' i alla fall. Det var ju fin o så typ...men de hade nog inte så mycket pengar när de byggde den. Dessutom gillade jag inte alls de där halvnakna konstiga figurerna till höger inne i kyrkan. De som ut som tagna ur nån asterix-film

Der A-mann sa...

Då var det domkyrkan.
Soops grav? Ha, ett tidigt exempel på att för mycket pengar inte automatiskt medför god smak.