onsdag 27 januari 2010

Förändringens vindar all over again

Som så många andra tänkte jag att det var väldigt skönt att bli av med skitåret 2009. Det var för rörigt, för många inblandade, för många jobb-byten, för många att såra och trösta och underhålla så de inte började gråta.
Tyvärr verkar inte 2010 börja så mycket bättre. Några dagar innan jul fick jag reda på att DBJ mår rätt risigt som företag, att de jag gått dit för att jobba med, skulle sluta och att det projektet jag ville jobba med, skulle läggas ned. I mellandagarna brakade allt möjligt löst i familjen och dramat var ett faktum. Det här var händelser som såklart smittat av sig på första delen av 2010. Det mesta dramat verkar vara löst, men jobbsituationen är fortfarande konstig. Just nu sitter jag ute på uppdrag på ett annat kontor (där de har husa!) och konsultar.

I brist på tydliga instruktioner än så länge, så sitter jag dock och kollar upp folk som jävlats med hovet det senaste året. Vet inte riktigt hur jag hamnade på det här spåret, men det var nåt med fula mingelbilder och associerade artiklar. ijallahfall..... så hittade jag den här tjommen Michael Storåkers som uppenbarligen tänkte bo i den villa som även prinsessan Madeläään tänkt att bo i. Uppenbarligen har det varit en långt gången dispyt med advokater och allt möjligt. För typ en månad sen började det dessutom brinna där. Det var iofs ingen anlagd brand, utan de hittade brandorsaken men ändå... Nu är det inte så att jag har något som helst intresse av hovet eller vad de håller på med, men det är ju alltid skoj när folk vill bråka med dem.

Förresten, ja, jag tänkte börja blogga lite mer på riktigt igen. Det är dags nu, ni behöver mig.

7 kommentarer:

Medelklassman sa...

Damn right we do.

Välkommen tillbaks.

in cell sa...

Tack!
såklart kommer jag ägna flertalet inlägg åt att hylla rikets sal, bara för att jäklas med dig ;)

apan sa...

Men asså, u a gött!

apan sa...

Att du är tillbaka, alltså.

calle sa...

Ja-a, det gör vi banne mig! DO IT!

Dock, jag avvaktar med att hälsa välkommen tillbaka tills du snittar på ett inlägg i veckan ;)

Kalle sa...

Har vi inte hört det här förut? Upp till bevis nu, för fan!

Der A-mann sa...

2010 verkar bli det suckigaste året på jävligt länge. Tyvärr. Jag hade förhoppningar om ett mjukt och fint år men det sket ju sig.

Välkommen tillbaka. Håll nu takten uppe!