torsdag 28 januari 2010

Yo, bro! Hey, sistah!

Några korta frågor:

Finns det någon kvinnlig motsvarighet till ordet bromance?

Får jag som kvinna i Sverige kalla samtliga kvinnor för mina systrar eller är detta patenterat av vänstern (exempel)?

Om jag har förstått det hela rätt får jag inte kalla afro american women för 'sister' utan att få stryk, eller?

Nu när vi har startat korplag, som är mixat, är det fortfarande ok att skrika 'heja gubbar' till samtliga?

När jag är med mina manliga kollegor och vi träffar ytterligare någon (manlig) kollega, så skakar de hand med varandra och blir sedan förvirrade hur de ska bete sig mot mig. Det är som att bara för att jag är kvinna så förväntas jag kramas, trots att vi inte känner varandra mer än vad de två männen känner varandra. Jag som inte alls gillar att kramas, brukar tvångsmässigt sträcka fram handen för att markera att 'Nu jävlar skakar vi tass, unge man!'. Vad är det korrekta beteendet?

Lär mig, oh intelligenta internets!

4 kommentarer:

calle sa...

Vad ÄR det för sociala monster du tvingas ihop med? Att ens tvekan finns där är ju ett givet tecken på att kram är utesluten. SJÄLVKLART ska de ta i hand. En trevligt tradition utan kontinentalt puss & kram & andra överdrivna drama queenerier.

in cell sa...

det är uppenbarligen något som förväntas bara för att man saknar snopp. då förväntas man ha ett väldigt behov av att kramas med kreti och pleti hela tiden.

redundans sa...

"heja gubbarna!" är ju praxis oavsett vilket kön eller ålder spelarna på plan har. Jag mins när jag som 7-årig högerback tappade av en snygg kontring för att jag inte förstod vilka "gubbar" jag skulle spela enligt min tränare.

Limpy sa...

Jag står ut med kramarna, känner mig nästan lite privilegierad. Men så säger jag kom igen tjejer när jag hamnar i såna andra situationer. Men det var inte så populärt när jag testade det i forumet på Tribal Wars.