onsdag 15 april 2009

Ollie bollie! 4 real

Igår, efter en himla massa inställda, planerade biobesök så struntade jag i alla er andra, köpte en påse ostbågar, och såg Kenny Begins. Det var en liten fest ska jag berätta för er, både i min mun, ögon och öron.
Filmen var skitkul och fin. Det är ju inte den svåraste formen av underhållning kanske, men helt klart en av de bästa svenska filmerna jag sett sen Resan till Melonia.

Efteråt var det dock inte riktigt lika roligt. Konstaterade, någonstans vid de sista fyra ostkrokarna, att jag under eftermiddagen ätit följande:
- massa smågodis
- två sorters tårtor
- tre tårtrosor
- ett wienerbröd med choklad
- en kanelbulle
- mer smågodis
- och nu alltså även en påse ostbågar.

Övervägde allvarligt att kräkas på Södra Latins skolgård, efter bion. Hindrade mig dock eftersom det faktiskt för första gången för i år var ljust när jag gick hem över den.
Väl hemma borstade jag tänderna i samma sekund som jag kom innanför dörren, drack en liter vatten och gick och la mig.
I morse gick jag till jobbet, promenerade det vill säga, och på lunchen tränade jag.
Hej tjockångest.

7 kommentarer:

crusty sa...

...aj aj aj...inte bra, kommer du ens i din dräkt nu för tiden? hehe

in cell sa...

inte the bunny suite, men bjj-dräkten ska nog gå bra ;)

valrözz sa...

TRE tårtrosor? Hur lyckas man åpa till sig tre tårtrosor? *in awe*

Erika sa...

Södra Latin, där gick ju jag en gång i tiden. Du kunde gott ha kräkts lite på den skolan. Ostbågar är så jävla gott.

Donny H sa...

Men äsch dåra, ostbågar består ju mest av luft, och bågar. Så det kan inte ha gjort nått.

Film kräva sitt godis.

Limpy sa...

Eftersom ju Resan till Melonia är en av mina absoluta favvofilmer måste jag ju ta mig för att se Kenny snarast.

in cell sa...

röss: jag var rätt nöjd med min insats, i några minuter iaf. sen började jag bli sugen på fler.

erika: SL är väl typ bra, eller?

donny: ska jag vara helt ärlig så åt jag den där extravagantversionen av ostbågar, som är krispiga, men jag minns inte vad de hette. men de var mäktiga som ostmousse.

Limpan: de var inte lika på nåt sätt, bara så du vet. men jag kunde itne komma på någon annan svensk film som jag faktiskt gillade så värst mycket, förutom just den. den är ju den finaste nånsin.