onsdag 7 april 2010

Känslotid

Dagens fakta: Om du har något vettigt, intressant och lite tidspressat att göra så känns din arbetsdag mycket kortare.

Känslomässiga tider på de olika arbetsplatserna det senaste 1½ året


Kommunkontoret: Absolut ingenting att göra men blev väldigt hyllad för min effektivitet = arbetsdagarna var ungefär 20 timmar långa.

Fräcka Kontoret: Första tiden var jag inte helt säker på vad jag skulle göra, resten av tiden insåg jag att det jag skulle göra var 90% astrist men ganska stressigt = arbetsdagarna var någonstans mellan 2 och 16 timmar.

DBJ: I början, när vi jobbade med det roliga projektet (som sedan blev nedlagt), var det jättekul och givande. Resten av tiden på DBJ varierade det mellan extremt trist eller göra absolut ingenting = dagarna snittade väl nånstans på 13 timmar.

Stora Kontoret: Har inte riktigt kommit in i allting, men än så länge lär jag mig grejer varje dag och gillar de jag jobbar med = arbetsdagarna känns som 4 timmar.

4 kommentarer:

Kalle sa...

Min smärtgräns går ungefär vid 12h känslotid, efter det säger jag upp mig från alla jobb. Värst är det när lunchen känns som 2h, även att den faktiska tiden är 30min.

in cell sa...

det låter helt outhärdligt med en sån lunch, men tyvärr vet jag vad du menar. det var ju den typen av vedervärdig tidsdvala som fick mig att starta den här bloggen öht, back in the kommunalkontor days

calle sa...

Åttatimmarsdagar. Wholesale är verkligen åtta timmar plus/minus noll. Jag är så vanilj.

in cell sa...

som kranvatten när man inte riktigt är törstig