fredag 9 april 2010

Recension utan grund

Pratade med en kompis på msn och råkade skriva en halv recension av Petters musik och hans nya skiva Räddare i nöden. Jag har ju såklart inte lyssnat på skivan och knappt på något han gjort tidigare heller, förutom det som gått på radion och därmed inte gått att undvika. Yeah yeah, nu kör vi:

min vän: min bild är att han har grymt med motvind i sthlm men blir som en stjärna i mindre städer

Jag: Rörigt...han är väl lite helig i vissa kretsar den där tjommen. Jag tycker mest han känns överspelad och kombinerar någon slags biktverksamhet med 'jag är tuffast i skogen'-grej. tycker inte att det funkar alls.
ja det blir väl så när man tycker att Kocksgatan är den fetaste skiten och fortsätter skriva om söder trots att man bor ute i skogen i Åre. Ha småbarn och kratta löv kommer liksom aldrig vara hiphop.
Kan tänka mig att det kanske är bättre live..men jag tycker många gånger han känns med spoken word än hiphop...det är alltid nån annan som räddar med refräng för att det öht ska kännas som en låt.

Sådär ja, nu kan ni ju få hata om ni vill, ifall det fortfarande finns nån som orkar bry sig om Petter öht.

6 kommentarer:

Vintagesmulor sa...

Hehe. Jag har i alla fall hatat honom sen han sa att fildelare borde avrättas. Det känns jävligt gubbigt att ha den inställningen idag.

Medelklassman sa...

Helt orelaterat, men jag tänkte på dig.

http://failblog.files.wordpress.com/2010/03/129144614332424537.jpg

(Obs, ingen snuskbild)

Petter sa...

"petter"

in cell sa...

Fölåt Petter, hoppas du inte tar åt dig :(

30: hihihi....rofl

Smulan: ja verkligen! måste vara svårt att leva på ett fjäll med sin miljonärsfru. hårt liv!

Der A-mann sa...

”Petter och hans bröder från söder är vanliga kisar som gör julklappsrim om sin stadsdel”.
Kanske det roligaste Fredrik Strage någonsin skrivit. Och det är väl den enda gången jag gett Petter "äkta hip-hop kommer från Södermalm" någon som helst uppmärksamhet.

Der A-mann sa...

”Petter och hans bröder från söder är vanliga kisar som gör julklappsrim om sin stadsdel”.
Kanske det roligaste Fredrik Strage någonsin skrivit. Och det är väl den enda gången jag gett Petter "äkta hip-hop kommer från Södermalm" någon som helst uppmärksamhet.