onsdag 17 februari 2010

Lång vs. kort

Jag är verkligen inte långsint, eller i alla fall inte till vardags. Om någon har sårat mig ordentligt genom något gravt så är det klart att det fastnar. Men när det gäller vardagliga saker som att ha olika åsikter eller göra något jag inte gillar, så går det över väldigt fort. Kanske lite för fort har jag dock börjat inse. Många gånger verkar det nämligen inte som att den andra parten i 'bråket' hänger med. Jag häller ur mig det jag irriterar mig på, argt som fan, och sen får den skrika, jag skrika tillbaka och sen är det liksom över för min del. Vi har båda fått säga vad vi vill och då torde väl saken vara ur världen? När jag igår hamnade i något slags gräl med syrran så sa jag något i stil med "jo, jag förstod att vi inte skulle tycka likadant om det här men jag ville bara berätta/visa." Då blev hon fly förbannad och stormade ut ur lägenheten. Jag smällde igen dörren och var sedan färdig med hela grejen. När jag några minuter senare får ett sms där det står något i stil med "det är konstigt att du får säga dina åsikter men inte jag blablabla allt är inte svart eller vitt blablabla", så hade jag redan glömt bort att vi bråkat, men hon gick uppenbarligen fortfarande och var sur över det hela.

I och för sig tror jag att det är sundare för själen att kunna släppa saker snabbt, men det verkar ofta som att det stör den andra att jag går vidare så fort. Tror kanske att den andra parten uppfattar det som att jag antingen: 1. inte bryr mig 2. bara hasplade ur mig något otrevligt för sakens skull 3. är en psykopat.

Långsinta människor stör mig dock så sjukt mycket. Antingen tar du väl tag i det du stör dig på, eller så struntar du i det och inser att det inte var så viktigt. Move along people!

Barn är äckliga.

6 kommentarer:

Medelklassman sa...

Fortsätta gräla på sms?

Moget!

(Eller snarare, jag är way too old för att fatta den grejen.)

calle sa...

Jag kan ruva på hämnd i flera år...MUAHAHAHAHA!

in cell sa...

30: jag tror inte du är för gammal alls. de tär bara sjukt omoget.

calle: sluta med det!

Der A-mann sa...

Är din syster min fru, och är du jag?

Der A-mann sa...

Jag anser inte att jag är långsint. Men jag minns oförätter way back. Däremot låter jag dem sällan komma i vägen för att kunna gå vidare. Vissa saker när jag dock vid min barm för att vid tillfälle kunna ta ut en gruvlig hämnd. Tyvärr kommer det inte att ske i ett V for Vendetta-liknande fire ´n flames, personerna ifråga minns nog inte ens vad som hände.

in cell sa...

aman: visste inte du att jag är din svägeska? och framförallt; visste inte du att du var gift med din syster?