tisdag 2 februari 2010

Nästan måndag

Okej okej, jag återkom inte på måndagen som utlovat, men tisdag är nästan måndag. Right?

Nu sitter jag på Hemliga Kontoret. Där har jag ett Hemligt Uppdrag som inte ens min chef vet vad det går ut på. Till att börja med fick jag skriva på massa sekretessavtal för att öht få reda på vad det skulle handla om. Det här gjorde ju såklart att jag blev väldigt förväntansfull inför vad jag skulle få reda på för snask. Men det var ju helt i onödan. Det är inget snaskigt alls, utan bara en person/ett företag som har lite för mycket pengar och lite för mycket paranoia. Inget snask, inget snusk.

Ett väldigt oväntat dilemma (om nu det är rätt benämning) den här månaden so far, är att det verkar vara helt omöjligt att göra av med pengar. Förra veckan spenderade jag 160 kr sammanlagt. I helgen 300 kr och hittills den här veckan har jag gjort av med 79 kr. Inte så spännande kanske, men det brukar ju vara så lätt att bara bränna dollares så fort de kommer in på kontot. Men alla kläder i butikerna är fula som stryk och jag har godare mat hemma än vad någon restaurang kan erbjuda. I helgen vad jag inte ute heller, vilket i alla fall brukar kunna äta lite i plånkan. Nej nej, jag var duktig och var på hemmafest och hemmafilm.

Hörni, förresten, jag vill fortfarande ha en female version av ordet bromance! hjälp!

6 kommentarer:

Medelklassman sa...

Du kan få mitt kontonummer om du har svårt att göra av med stålarna.

apan sa...

Hur funkar "womance"? Är det samma sak? *vet ej*

in cell sa...

mja...inte helt illa. du är nåt på spåret, apan.
sizmance funkar ju inte alls däremot, det är den enda jag funderat på.

Der A-mann sa...

Fast det är ju liksom en norm att tjejer dricker te tillsammans, kramas och går och kissar ihop.

FYI jag hade aldrig hört talas om "bromance" och nu när jag vet att det finns ett ord för det känner jag genast att det får vara slut på kramar och uppriktiga uttryck för känslor med mina manliga vänner. Bromance....hur sätter man det i en mening?

in cell sa...

aman: det här är definitionen av bromance/manlove http://www.youtube.com/watch?v=lL4L4Uv5rf0

apan sa...

Alltså, det är inte jag som har "kommit på" ordet. Jag har frågat runt lite, sådär på en höft. Och det verkar vara hyfsat etablerat