fredag 5 februari 2010

Trust me, I have a blog.

Utan att nån ska känna sig utlämnad eller omnämnd så måste jag bara få skriva av mig lite om allt som uppdagats den här vintern. Jag har fått reda på så många saker flera olika människor har gjort, som jag aldrig någonsin skulle tro om dem. Om det blir luddigt så är det meningen.
Det handlar mestadels om olika förhållanden. Jag har hört så många skräckversioner nu (sen i oktober ungefär) på olika fruktansvärt förljugna scenarion där folk påstår sig ha varit/gjort på ett sätt, men egentligen varit/gjort totala motsatsen.
Det är inte på något sätt så att jag är felfri heller, jag har haft mina absoluta ögonblick av total crazy bitch, men jag har aldrig ljugit särskilt mycket. De saker jag fått reda på de senaste månaderna överträffar många av de konstigaste såpa-avsnitten jag någonsin sett. En av dem är bland annat att en tjej var tillsammans med en kille i två år, sen visade det sig att killen hade varit tillsammans med en till tjej under hela det första året. Varför hon sen fortsatte vara tillsammans med honom övergår mitt förstånd. Men det kanske är min IQ som brister.
Varför ljuger folk så sjukt mycket?! Det måste vara svårt att komma ihåg allt man har sagt, samt helt omöjligt att tro på något den andra säger, eftersom man vet hur lätt det är att ljuga.

Att människor har svårt att vara ensamma är väl inget nytt, men är alla så desperata att de hellre ljuger ihop hela sin tillvaro, bara för att 'ha någon'? Det här gäller alltså flera stycken historier/förhållanden där det uppdagats senaste månaderna.

Därmed till rubriken... Det kanske inte är så att alla är superärliga i sina bloggar, men förutsatt att den inte har ett totalt (oftast uttalat) fiktivt innehåll, så är den ju ändå en plats för viss ventilation. Det kanske inte alltid är så djupt, men det är snarare undanhållande av fakta (för att det inte ska bli för personligt/avslöjande) istället för tillägg av felaktig information. Så till syvende och sist så borde det rimligtvis gå att lita lite mer på en person som tvättar sin byk på det offentliga internetetetet.

tja...det var väl bara det.
Trevlig helg på er prinsar och och prinsessor.

Inga kommentarer: