lördag 6 mars 2010

Att dejta vegetarianer, lite tips.

[16:27:14] in cell: måste bara säga... det där med att du också borde beställa vegetariskt har ju inte att göra med att du inte får äta kött, utan snarare med att du har möjligheten att ge ett intryck av att ni 'passar' eftersom du redan vet om ett 'drag' som hon kommer göra. du kan därför använda det övertaget till att framstå som eh..i brist på bättre ord: kompatibel

[16:27:47] Kollega: haha :) det låter bra

[16:28:19] in cell: funkar mycket bra kan jag säga. så länge man beställer samma sak eller liknande som den andra så tror den att man har fantastisk smak, eftersom man håller med dem.

[16:31:07] in cell: typ den kulinariska motsvarigheten till att folk tycker att man är trevlig så länge de får prata om sig själva.

[16:31:57] Kollega: mhm. fast nu föreslog hon att vi skulle köra på mongolian barbecue. om vi skulle gå dit är jag ju en väldigt konstig köttätare om jag inte äter något kött på en barbecue

[16:32:38] in cell: euu...mongolian barbecue är ju jätteäckligt

[16:33:39] Kollega: :P jag tycker att det är väldigt gott risken är bara att jag föräter mig om jag skulle ta av deras buffe

[16:35:29] in cell: hehe..nää...hon har dålig smak, dumpa henne genast!

[16:36:22] Kollega: men jag gillar ju barbeque. det kanske helt enkelt är så att hon passar mig bättre än hon passar dig :P

[16:37:07] in cell: åh du tror att ditt kärleksliv är upp till dig att bestämma över?!?

[16:39:08] Kollega: annars skulle jag verkligen vilja veta vem jag ska klaga hos :D

1 kommentar:

Oskar Gräsman sa...

Haha, det där låter PRECIS som en av mina kompisar ;)