tisdag 2 mars 2010

Eldansikte, med all rätta

Det är ju skönt att killen inte är så pretentiös i alla fall. Det jag och herr Ranelid har gemensamt är dock vår åsikt om deckare och annat trams:
"Det ena består av serieproducerade detektiv- och spänningsromaner. De dör bort efter några månader. Dessa böcker är inte litteratur för mig. Det är tragiskt att så många människor slösar tid på att läsa om poliser, agenter, mördare och offer, vilka inte existerar i verkligheten. Jag bekymrar mig egentligen inte om den världen, ty den ger mig ingenting i avseendena visdom, bildning och kunskap."

Update:
Har han ingen tröja på sig?

3 kommentarer:

Kalle sa...

Tidigare dömde jag ut Ranelid som en fullkomlig idiot, mest pga av hans sol och vårare-utseende. Men ju mer jag läser om stollen desto mer gillar jag honom.

in cell sa...

han är så lätt att ogilla att man nästan blir lite stolt över honom.

calle sa...

Blottarn beskriver det perfekt här ovan.

En fabulös primadonna, & sååå befriande. Ikon-potential.