torsdag 25 mars 2010

Stora Kontoret, utsiktsutsikter och framtidsutsikter


Google är Gud, Jesus, Lucifer och de katolska prästerna i min värld. I den bransch som jag mer eller mindre frivilligt har hamnat att jobba i, så lyssnar vi på varje ord Google säger som vore vi lärjungar. Jag spenderar större delen av min arbetstid på något utav Googles verktyg, eller med tankar som 'undra vad Google tycker om det'. Kanske går det att jämföra med att vara intresserad/nykär och du hela tiden tänker 'Undra vad Xx skulle tycka om det här eller det här. Kanske tycker Xx bättre om det här...' etc.
Så det här ovan är alltså en bild på min ena (lilla) skärm, tagen med min nya fräcka mobil som jag fått från SK. Min mobil och min laptop är nu de absolut fräckaste på kontoret och resten av personalen är mycket avundsjuka. I like it.
Några saker som gör att jag än så länge avgudar mina nya kollegor (nej, jag är inte galen, jag förstår att jag kommer hitta irritationsmomenten, men for now, OK?):
- De kan konsten att småprata vid kaffemaskinen/skrivaren/i hissen/på lunchen.
- De verkar använda toalettborstar alternativt aldrig göra nummer 2, plus att de inte tar med litteratur in i fulrummet.
- Alla frågar varandra lite löst om man har matlåda eller om/var man ska äta lunch.
- Folk säger 'Godmorgon' och 'Hejdå'

No shit att jag är lite utsvulten på civiliserade arbetskamrater....

4 kommentarer:

Medelklassman sa...

Hojta till om ni rekryterar fler. Det låter som himmelriket!

in cell sa...

I will! Det är inom ditt geografiska krav-område också.

Vintagesmulor sa...

You had me at toaborste! Besvarar Google din kärlek?

in cell sa...

Google älskar, likt jesus, alla barnen.