måndag 15 mars 2010

Bad, bad blogger

En vecka avklarad på nya jobbet. En mycket trevlig och intressant vecka. Än så länge är det både socialt och intellektuellt stimulerande, vilket är ett stort steg upp från DBJ. Här behöver jag inte säga till min egen chef att dra upp byxorna, sluta äta sin egen hud eller inte steka kött i det pyttelilla företagsköket utan fläkt. Här verkar alla, än så länge, vara väluppfostrade, väldoftande och bokstavskombinations-fria.
När det gäller själva uppgifterna så får jag ägna mig mer åt on-site och analys-delen, vilket är roligare än att hetsa runt på internet som en skållad grävling.
Lite torr information till folket.

Nu har jag alltså bytt jobb 4 gånger på lite drygt ett år och nu får det vara nog. Här på Stora Kontoret har de något de kallar för 'Guldklocka' som är ett ganska fett presentkort på en restaurang. Det får du efter du har jobbat här i tre år, för 'lång och trogen tjänst' och visst, det är väl så det fungerar i IT-svängen. Senaste året har det dock gått lite väl fort även för min smak.

Planen nu är världskvinnovälde genom totalt ägande av internet.

2 kommentarer:

Kalle sa...

Kan människor i grupp vara så normala? Det ligger något lurt och skaver någonstans.

in cell sa...

ja det verkar faktiskt som att de kan det. jag är lika chockad som du.