fredag 4 september 2009

I put the bad in badminton.

Igår spelade jag och en vän badminton. Jag hade lite svårt att bestämma hur jag skulle referera till det, under gårdagen. 'ska gå och slå några bollar'? 'svänga rack'? 'spela några set'?
Jag kan inga regler alls och det är ju knappast bollar som sådana som inbegrips i badminton. Det fick bli 'ska gå och fjonga fjädrar'.
Men det var kul helt klart. Ska dit igen nästa vecka, då mitt fysiskt nyttiga liv börjar. Badminton tisdagar (och torsdagar) förhoppningsvis, och pilates på onsdagar. Nån liten muskel borde jag väl utveckla tycker jag.

Idag har jag bonde-besök. Pojken från den södra staden är här och irrar omkring ensam i Farliga Storstan. Lite orolig är jag faktiskt med tanke på att han på en gång misslyckades med att ta höger på Kungsgatan och på så vis hamnade vid Fleminggatan på Kungsholmen. Men okej, jag får väl erkänna att han uppenbarligen överlevt hittills i livet så han borde väl klara idag också.

Imorgon blir det grönan och Törley för hela slanten, sen organismen på mosebacke på kvällen. Det blir nog en riktigt bra lördag och en intensivt inaktiv söndag.

Bildbonus:

Inte fasen är det mat jag tänker på.

1 kommentar:

Anonym sa...

bra start