torsdag 24 september 2009

Saker jag inte förstår: poker

Jag har ju jobbat med poker ett tag, lite till och från. Det är ingen bransch jag direkt kan men jag lär mig så sakterliga.
Försöker idag förstå hur spellagar fungerar i olika länder eftersom det skiljer sig rätt rejält åt. Efter att ha luskat en del kring lagar och regler kring spel i de muslimska länderna, inser jag att betsson på wikipedia antagligen är det vettigaste jag kan hitta, och där förstår jag ju inte ett endaste ord.
Tack för det.

3 kommentarer:

Medelklassman sa...

Google Translator? Turkiye - Svenska? Såg någorlunda bra ut hos mig i alla fall.

Om jag minns Koranen rätt (som jag aldrig läst, men som jag uppfattar den) så är väl spel & dobbel inte populärt alls. Men det är å andra sidan inte alkohol eller att klappa ihjäl folk heller.

Der A-mann sa...

Det lät intressant faktiskt. Berätta gärna mer.

Ulrika sa...

Så du spelar då eller?
Tänk att poker aldrig har intresserat mig. Gillar inte att man måste ha lika mycket kolla på alla andras kort som sina egna. För mycket hjärnceller krävs.