torsdag 24 september 2009

Me, myself and the twirls I do


På ena toaletten på DBJ finns det två helkroppsspeglar. Den ena får inte riktigt benen plats, men nästan, man ser tillräckligt. Detta leder till att jag lätt börjar spontandansa (med min spegelbild) så fort jag kommer in på hemlighuset. Efter att åmat mig i nån halvminut kommer jag dock ofta på mig själv med att vara en komplett idiot och gör det jag ska där inne. Efteråt, när jag står och tvagar mina tassar så börjar lätt dansande igen.

Jag förstår inte riktigt varifrån min hets att dansa med mig själv, kommer ifrån, men jag misstänker att det är ett sätt att få lite löjlighet ur kroppen så att jag kan bete mig som folk väl ute på kontoret.

Till saker hör dock att låset på dörren är lite so so så det är inte helt ovanligt, på det här bygget, att nån råkar låsa lite dåligt, och nästa person råkar rycka upp dörrn lite för hastigt. Jag går nu därför och bidar min tid innan dess att chefen (eller snarare någon utav de seriösare personerna) ska upptäcka min dans och dårföklara mig. Helt rätt iofs, men jag vill gärna försöka hålla fasaden uppe så länge det går.

2 kommentarer:

Medelklassman sa...

Själv har jag en tendens att prata med min spegelbild i hissen. Exakt vad jag säger vet jag inte riktigt, men det är nog mestadels nonsens.

Jag vet inte om det hörs ut, men jag misstänker att mina Travis Bickle-monologer skrämmer grannarna. De har sett lite rädda ut.

in cell sa...

hmm...måste kolla upp vem travis bickle är.