tisdag 1 september 2009

Grötbögen

Jag misslyckades fatalt med mina morgonrutine i morse då jag till att börja med tog en timmas sovmorgon och sen upptäckte att havregrynen var slut. Det blev handel på helveteskonsum på väg till DBJ och jag spexade även till det med ekologisk lingonsylt.
Egentligen blir det perfekt att ha de här grejerna på jobbet. Nu kan jag både äta frukost och middag här och på så sätt spara in pengarna som går till desperatmat efter jobbet.
Nu jäklar blir det hälsosamt och ekonomiskt!
Eftersom jobbet på är rätt nytt så är jag ju förpassad till att inte få någon lön förrän den 25 september. Senaste jag fick lön innan var den 25 juli. Hej existensminimum!
Spartips mottages tacksamt, såväl på mat, sprit eller hygienfronten.

5 kommentarer:

el röss sa...

Sprittips: alkogelen är ju het nu i svininfluensahysterin - så, gör raider & ladda upp med alkogel som du kan smaksätta. Det är ju något väldigt '91-92 över det, men billigt.

Mattips: vitkål?

Hygientips: duscha röven istället för att pappra?

Donny H sa...

Hygientips2: ta hem en bunt Metro istället. Trycksvärta i röva känns heeeelt rätt.

in cell sa...

alkogelen är ju faktiskt ingen dum idé. måste jag skaffa en stor trenchcoat som jag hänger fast varorna på insidan av då?

trycksvärta känns lite spännande, men frågan är om man efter en månad måste köpa en sån där analblekning för att bli normal igen. känns lite jobbigt att ha insändare i rumpen i ett år.

gröt och vitkål verkar som en bra kombo. särskilt för mina arbetskamrater som får äran att sitta bredvid mig hela dagarna.

'röss sa...

Nej, trenchcoat med dålig passform ser för inte bra ut alls. Däremot kanske du kan ta med en tjock kompis som kan stå & skymma sikten?

Jaså, kåltipset uppskattades alltså inte... OK, vegetarisk salami?

Analblekning? Äsch, bortkastade pengar. Smörj in prutten med sådan där vitare-tänder-tandkräm när du fått lön så är du redo för ett rim-job i ett nafs..

LP sa...

Jaha, ni är fjantar. =(