fredag 13 mars 2009

Inte kontorsanpassad

Yesterdays hero. Todays villain.

Igår åt jag och en vän middag på Bröderna Olsson. Inget märkligt med det. Personligen tycker jag att det här med att du luktar så äckligt efter vitlök, är väldigt överdrivet. När det är stekt/kokat/uppvärmt så är det ju mest lite sött. Efter maten på Olsson luktar du vanligtvis inte värre än efter någon annanstans. Däremot! Däremot om du efter maten beställer inte en liten tallrik friterade vitlöksklyftor med aioli och vitlöksbröd då, mina vänner, kan jag säga att man luktar skoj.

Idag ägnar jag alltså dagen åt att försöka hålla munnen stängd, porerna igentäppta och andningen till ett minumum. Jag tror nämligen inte att den snorkiga fransmannen som sitter bredvid mig i kontorslandskapet på FK kommer tycka att det är 'lite skoj'. Han kommer nog snarare fransk-fnysa och tycka att jag är ett vidrigt stycke kvinna. Jag bryr jag väl mig inte så mycket om hans åsikter per se, men det är ju jobbigt att bli det illaluktande och mobbade barnet efter bara någon månad på jobbet.
Precis innan kick offen dessutom.

3 kommentarer:

Donny H sa...

Och vitlök är väl bra mot vampyrer? Så det är ju inte enbart av ondo.

in cell sa...

men herregud, det gör det ju ännu sämre! jag vill ju ha vampyrsnusk som de har i True Blood!

Anonym sa...

Ha ha ha...sjukt roligt ju!