måndag 9 mars 2009

Officially the biggest midget in the game.

Watchmen var det. Det var en sjutusan till rulle måste jag erkänna. Jag var ju i och för sig sjutusan till peppad, både på filmen och det faktum att jag skulle se den gratis, men ändå. Den höll verkligen hela vägen. Kombinationen av regissören Zack Snyder och författaren Alan Moore

Det är mycket våld. Galet mycket våld faktiskt. Det är så mycket våld att man nästan (men bara nästan) kan säga att det är lite för mycket. Men bara nästan, för egentligen är det perfekt. Det är riktigt snygga slagsmål där bad guys flyger till höger och vänster och the good guys stolt paraderar igenom slöddret i sina supertuffa dräkter.
Rorschach, på bilden, är han som berättar själva historien och han är ingen kille du småleker med. Han står även för filmens i särklass tuffaste replik (nej, jag tänkte inte avslöja, du kommer förstå vilken jag menar).
Snygga, lagom töntiga dräkter. Snygga, smutsiga miljöer. Fantastiska färger och bilder.

Det enda lilla pyttepyttelilla klagomålet jag har gäller den alldeles för långa sexscen som gjorde att nästan alla i lokalen började vrida lite på sig. Den var vare sig sexig, tjusig eller het. Bara amerikansk och töntig. Men egentligen är det en så liten detalj att det bara hindrar filmen från att överprestera.

Den får 5 nördar, av 5 möjliga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Långa sexscener kan bli jobbiga, särskilt om de lägger på en massa smack och slurp-ljud.

Donny H sa...

5 nördar. Nördometern går i taket.

in cell sa...

pikey: ...och särskilt ifall de utspelar sig i en cockpit... oh my god.