onsdag 22 oktober 2008

The Office-fest

Vi har flyttat runt lite här på kontoret och jag har bland annat fått ett eget rum. Idag skickade jag ut en skrivelse:

Eftersom Ds inflyttningsfest verkar dra ut på tiden och frågan börjar uppstå om den öht kommer bli av, så bjuder jag härmed in på en kort förfest. Detta är dock en inredningsfest för att fira min nya lampa.
Festen planeras äga rum mellan klockan 15:00 och 15:10 i eftermiddag.
Glada upptåg välkomnas.
Klädkod: tokroligt (tänk Hajk!)


Det enda jag har att bjuda på är couscous, som jag råkar ha med mig alldeles för mycket av idag.
Nu är frågan: Kan man bjuda på bara couscous?
Jag har alltså inga röror, inget bröd, inte ens buljong att ha i när jag blöter den. Känns kanske lite torftigt, men å andra sidan ser ju inte resten av festen ut att bli så väldigt rajtantajtan.

Inga kommentarer: