torsdag 9 oktober 2008

Oväntat dåligt

Igår, efter min duscha-klippa-duscha-session, så lyssnade jag i godan ro på p3 och försökte göra ett halvhjärtat försök att städa bort alla småhår i badrummet. Då hörde jag bland de dummaste kommentarerna på länge.
Scenario:
Mitt P3 handlar om nån tjej, vi kallar henne Tess(hihi), som flyttat från Frösön till Stockholm för att gå musiklinjen på Fryshuset. Reportaget handlar dels om hur det är att flytta mellan så skilda miljöer, dels om hur det är att vara en tyst och blyg person och dels om hennes musikerbana hittills. Hon har bland annat sjungit, spelat gitarr och även trummor i några år. Detta påar p3-personalen som följer (fritt ur mitt minne):
-Tess ska berätta om hur det är att flytta till Stockholm, gå på Fryshusets gymnasium, samt hur hon får kärleken och relationerna att gå ihop med sin musikkarriär.
WHAT!? Ja det klart att det påverkar varandra, men föreställ er den frågan till en kille. Den skulle aldrig, aldrig, aldrig nåååååånsin dyka upp. En man skulle aldrig ifrågasättas när han prioriterar sin 'konst' framför mänskliga relationer. Fugeddhaboutit!
Den enda mannen mig veterligen som går ut öppet med att hans relationer till både fru och barn blir sämre av hans 'musikkarriär' är väl Petter? Inte för att det är en man jag brukar vilja kasta cred efter direkt...

No biggie kanske, men jag blev rejält förvånad när det var så självklart att ifrågasätta en tjej som satsade på sin passion. En kille får väl i värsta fall höra "jo...du vet att det kan vara svårt att ta sig fram i den där branschen..".

Inga kommentarer: