torsdag 30 oktober 2008

Timers and stalkers, baby.

Först en mening som gått fram och tillbaka i ett mail mellan mig och Em nu i tre dagar.
"Ät vid en spegel, helst naken, och se hur mycket du vill äta då!"

Du vet hur det blir när man replyar en mail fram och tillbaka oändligt många gånger, och man därmed läser lite av den 'förra' texten hela tiden. Timetravelling megalight, eller expressnostalgi som den gode Coupland kallar det.
Meningen är från nån ProAna-site men jag hittade den i nån kommentar i nån blog, kanske hos den goda hustrun, minns inte riktigt.

Eftersom det blir så överjävligt jobbigt att leva och framförallt att stiga upp, den här tiden på året, så har jag tre strategier för att överleva.
1. Komprimering. Jag har möblerat om så att jag bor endast i sovrummet. Det innehåller nu en stor grön matta, datorn, sängen, soffan och ett litet stringbord. I aint moving a muscle! Det är ju just att hasa omkring på kalla golv som får en att frysa. Dessutom känns det inte som att det är mörkt lika länge om du går och lägger sig direkt när du kommer hem. Då är det liksom bara sovdags.

2. Timers [taj:merɧ]. En liten lampa i sovrummet går numera på timer och är tänd mellan 06:30-07:30 samt mellan 17:30-23:00. På morgonen gör den underverk för att orka pulsa sig ur sängen. På kvällen får den lägenheten att kännas betydligt mer välkomnande.

3. Svennebanan-getaway. Thailand motherfuckers! Två och en halv vecka kvar, vaccinerad och klar. I'm going, baby!


Angående stalkerdelen som åsyftas i titeln så har mitt ena stalkerprojekt blivit tråkigt. Det är för lätt liksom. Han går under smeknamnet Skäggmannen (från DojDoj i barnradion) och åker samma tåg som jag på morgnarna. Det var spännande ett tag när jag inte hade listat ut hans tider och rutter. Till exempel dök han ju upp helt plötsligt i min korridor på jobbet. Men nu känns det bara torrt. Han åker samma tåg, gör aaaaaldrig nånting spännande, läser ingenting, lyssnar inte på någonting, pratar inte med någon. Han bara sitter där med sitt skäggstubb och militärgröna jacka.
(intressant fakta om skäggmannen: Skäggmannen är hemligt kär i Professor Guaca-Mole.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Han kanske har för mycket att tänka på. Tankar är fint. Fortsätt stalka. Han låter sympatisk.