torsdag 9 oktober 2008

Sprutad och nästan klar

Igår såg jag och E till att vaccinera oss inför Thailandsresan. 495 riksdaler kostade det! Dessutom måste vi göra det om tre veckor igen. Jag måste nog hångla upp en lösdrivande hund, slicka på busshandtagen och dricka varmt kranvatten så fort jag kommer av planet i thai-landet för att det ska vara värt det.
Principen att man inte ska gnälla iom att man uppenbarligen har råd att resa till Thailand, gör sig ju gällande såklart.... men ändå! Fuck. Måste hålla hårt i alla slantar nu och inte frestas för mycket at Lion-lådan som är placerad precis utanför mitt kontor.

På morgnarna läser jag om livet efter en förlossning, problemen med (o)jämställdhet och slitningarna i ett monogamt förhållande. På kvällarna läser jag om den frigjorda Fanny som utmanar hela samhället under artonhundratalet med sin poesi och sina många män. Det är en perfekt blandning måste jag säga.

Inga kommentarer: