måndag 2 februari 2009

Den där Benjamin


Nu är det uppenbarligen en till som gör anspråk på historien.

För övrigt har jag upptäckt charmen i att gå på bio ensam. Det är ju hur sjysst som helst att sitta med ett tomt säte på vardera sida, kunna breda ut dig så mycket som möjligt, inte behöva oroa dig om någon annans åsikt, samt att du blir tvungen att ta en liten promenad efteråt. Allt detta är såklart 300% mer njutbart om du har gratisbiljetter. Eller egentligen är det väl bara då det är njutbart. Att betala 105 kr för ett okej drama är ju lite saftigt.

Funderar på att, sinnessjukt aktivt, ta mig ut till Heron City bara för att testa om ensambio i jättestol knäcker precis allting. Det finns ju faktiskt en chans att det är så. Dessvärre så blir du väl på så tokdåligt humör av själva Heronhuset att allting känns skit ändå. Äh, jag kanske struntar i det helt enkelt.

4 kommentarer:

Donny H sa...

Jag har alltid hävdat ensambiogåendets storhet.
Orkar inte förklara filmens handling ännu en gång för folk utan slutledningsförmåga.

Ska vi gå på bio för oss själva tillsammans nån gång? Jag sitter nere till vänster, fjärde raden, du sitter sju rader uppåt till höger. Sen efteråt går vi åt helt olika vägar utan att notera varandra. Funka?

in cell sa...

Dessutom får du själv också missförstå filmen hur mycket någon annan ska förklara det hela för dig.

Det låter som världens bästa bio-icke-dejt. jag gillar högt upp och högerkant dessutom, så det låter strålande.
Vi kanske till och med kan gå på olika filmer vid olika tider?

Anonym sa...

Ensambio låter som något för mig.

Problemet är att jag inte gillar bio per se längre. Volymen är så j-a hög att det tjuter i öronen på mig bara jag tänker på den andra Matrix-rullen. Antar att det är så enkelt som att jag är en gammal ouppdaterad fossil these days.

in cell sa...

mm.. ibland är det sinnesjukt högt, men det är olika från film till film. Det är produktionsbolag/distributör som bestämmer volymnivån. Minns att jag satt med (nästan) blödande trumhinnor på Sagan om ringen-helvetet.