måndag 23 februari 2009

Nya tag, nya skamgrepp.

Förlåt min frånvaro men ryktet om min död är överdrivet. Jag har varit på utbildning i två veckor och lärt mig ett brottstycke av det jag behöver kunna på Fräcka Kontoret. Det har varit riktigt bra och intressant men jag har också varit osttoast i skallen när jag kommit hem på kvällarna.
Dessutom har jag hunnit med att krossa lilltån sabba mitt msn för, vad som verkar som, alltid.
Är det någon som har en smart lösning så är denna väldigt välkommen. Här är händelseförloppet.
Msn kan inte logga in.
Felkoden jag får numera, har inte ens microsoft själva registrerad.
Det spelar ingen roll om jag har brandvägg eller inte påslagen.
Jag tog hem min jobbdator, där jag vet att jag har en fungerande version, i förra veckan. Då slutade det även fungera på denna. Detta problem hängde sedan med när jag tog tillbaka datorn till jobbet.
Jag kan logga in på webmessanger.

Det är alltså inte programmet, uppkopplingen, brandväggen eller kontot.
Jobbdatorn fixade sig efter att jag kört 8 stycken .dll:er som jag hittade på en sida.

Förslag välkomnas med öppna armar och tänder.

5 kommentarer:

apan sa...

Har du provat att skaka på datorn/lådan?

in cell sa...

nej, inte än faktiskt. men det kanske fungerar med en klassisk 'vända-upp-och-ned-och-skaka-tills-bilden-försvinner'.
ska testas.

Anonym sa...

Jag brukar alltid hitta något lämpligt forum när jag får problem. Vad är det för felkod du får?

in cell sa...

har nu fått fyra olika felkoder och ingen utav de lösningar internet, i all dess storhet, har presenterat har löst problemet tyvärr :(

Anonym sa...

Jag är ganska säker på att det är Illuminati som ligger bakom, så det är inte så mycket du kan göra tyvärr. Ja, förutom att starta en ny tråd på Flashback om det. Om inte någon tokfrans hunnit före redan vill säga...