tisdag 24 februari 2009

Med anledning av...

Med anledning av min annalkande bemärkelsedag mottages allra tacksammast förslag på inrättningar med anrättningar och trefvlig atmosfär, mjuka säten och många glada tillrop.

(jag vill ha tips på restaurang dit man kan gå med ma&pa, sis&pv och mormor, kunna prata i lugn och ro, äta god mat med ännu godare dessert. Gärna på söder, city eller öfvre. Prisnivån är inte så jätteviktig, bara man inte känner sig mentalt våldtagen när notan kommer och magen fortfarande kurrar.)

Kom igen, braintrust! Visa er briljans!

6 kommentarer:

Erika sa...

Hermans is the place om man är vegetarian och vill ta med släkten på middag/buffé. Det änns väl kanske inte lyxigt men trevligt som attan är det.

in cell sa...

jo det är ju gott och så, men buffé är nog lite för meckigt när mormor ska med.

Anonym sa...

Papa Sisto - Italiensk krog i gamla stan som inte är en turistfälla, Sjögräs (men där blir du tyvärr smått fistfuckad av notan), Dionysos - Bästa greken enligt mig... Eller kanske en stor ostschnizel borta hos oss i horan??

in cell sa...

oh! ostschnitzeln, den hade jag nästan glömt bort. men det vore ju sjysst. vad tusan är det det heter det stället?

Anonym sa...

Jaa! Spill bönorna - var finns denna ostschnitzel?

En libanes funkar ju alltid, brukar finnas något för de mesta smaker.

Anonym sa...

Libanes ja, det tycker jag med fast min favvis ligger i Skövde. Kanske lite långt bort för dig.