torsdag 26 februari 2009

Jag lever!



Idag är alltså min bemärkelsedag. 27 är väl varken ungt eller gammalt, så jag har lite svårt att ha några starka åsikter om ålder i fråga. Däremot har jag under de senaste veckorna upptäckt några saker som säkert resten av världen lärde sig sig vid betydligt yngre ålder.

Jag har:
- upptäckt att du ser lite friskare ut om du använder rouge.
- kommit på att du är mindre trött på morgonen om man går och lägger sig tidigt.
- lärt mig att du nästan aldrig inte får ont i magen om du inte dricker kaffe.
- insett att det är sunt att duscha fler än två gånger i veckan, även vintertid.
- förstått att du inte blir stark om du aldrig använder dina muskler.
- kommit underfund med att det är trevligt att umgås med trevliga personer.
- börjat uppskatta lite allmänt hyfs.

Och just ja, även om det var några år sen jag fick reda på det, så vill jag ändå presentera den allra viktigaste informationen som jag någonsin kommit över:
Om du kissar efter sex så får nästan aldrig någonsin urinvägsinfektion.
Det tog mig ungefär 18 stycken infektioner att lista ut. Man hade ju kunnat tycka att någon läkare kunde klämt ur sin denna info, men icke. Jag råkade läsa det när jag någon gång tristessläste hela den där uppfällbara brochyren som finns på en del pillerburkar.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! 27 alltså? Trodde det var 29. Oh well, big diff...

Anonym sa...

Men du har ju aldrig frågat! Ok, men vi känner ju knappt varandra så det är förståeligt.
Du kan få några andra tips:
1.Recensera aldrig sex efteråt. Vem vill höra ett sportreferat i sängen.
2. Om killen har döpt sin käraste kroppsdel och pratar om den i tredje person, dra.
3. Inga tänder!

Cheers

//Der A-mann

Donny H sa...

Grattis. 10 min försent.

in cell sa...

tackar för gratulationerna!

der shaaaman: du fanns ju aldrig där under min uppväxt och kunde ge mig tips, men du kommer väl vara bättre på att överföra din livsvisdom till dina egna knoddar hoppas jag.

Anonym sa...

Flåt. Jag lovar att göra bättre ifrån mig i nästa liv. K thx?

Så fort jag inte mår illa av tanken på att prata om vuxensaker med mina barn skall jag genast förmedla min visdom. Vilket innebär att jag öppnar käften om cirka sisådär trettio år.

Punkt 2. Lita på mig.

Anonym sa...

.....och jag har inte grattat. Skämmes! Jag visst ju, men glömde och så reste jag bort.

Grattis i efterskott!!!!!

Limpy sa...

Grattis i efterskott!