torsdag 4 december 2008

Dagen idag är en märklig dag, den är din.

Ovanstående rubrik är en del av en bön som min lågstadielärare tvingade oss att läsa några gånger i veckan.

Well, well... dagen idag har bestått av följande:
9,5 timmar på kontoret
10 minuter effektiv arbetstid
1 timmas lunch
20 minuters receptsökande
5 minuters mailande om receptsökande
15 minuters sammanlagd tid på toalett eller hämtandes kaffe
7 timmar och 40 minuter bloggläsning

Fantastiskt vad stimulerande. Det bästa är att nya chefen poppade in huvet alldeles nyss med ett glatt "bra jobbat!". Eeeh...va?

En annan sak som är lite jobbig är SR:s nya tävling där man kan vinna grejer som Hives-kostymer och Gessle-ukuleles. Vilket jävla vågspel! Okej att Hives-kostymen kanske inte skulle passa mig rent storleksmässigt, den är ju ändå tuff liksom. Menkomigenförihelskotta vad sur jag skulle bli om jag fick en fjösgitarr från sveriges läskigaste mongo mr Gessle!


3 kommentarer:

Anonym sa...

ooh youre back! maila mig gärna på mail@copyemily.com

vi måste ses om ett par veckor!

Anonym sa...

Det är ju inte samma tävling ju! Du behöver inte ringa in på mongogitarren om du inte vill. Vad är problemet?

in cell sa...

Em: yup, I'm home! du hem den 17:de va?

sweet: haha! oj, känsligt ämne?
men men, det är ju bra att det är separata tävlingar. det ska jag komma ihåg.