måndag 29 december 2008

En jul är en jul är en jul


Julen/helgen/ledigheten har bestått av olika grader dekadens. Som vanligt är jag enda människan i Sverige som går hem småhungrig på julafton. Dessutom var jag sjuk men fick ingen medicin eftersom jag inte var tillräckligt sjuk. Julklapparna var okej. Fina vantar och fett presentkort. Det funkar helt klart. Julklappen till mig själv var en tavla med bodybuilders från
apan. Kom förbi och kika, eller vänta på bildibloggenbild.

Återupplevde tidigt nittiotal på torsdagnatten och fredagen eftersom jag lyckades glömma min mobil i Peters hall och fick därmed låna telefoner av kreti och pleti för att ta mig runt bland annat kreti och pleti. På fredagen blev det hederlig gammal "gå hem till någon och knacka på för att se om den är där". Det har jag nog inte gjort sen -93.


Igår fightades jag med pöbeln i Nacka Forum. Eller så värst mycket fight blev det inte eftersom jag var där redan klockan halv elva och de slöpaddorna inte dök upp förrän vid halv två. Hann även äta lunch med en gammal farbror och hans räksallad ("det är svårt att få i sig mycket fibrer med traditionell julmat").

Dessutom blev det en himla massa Queer As Folk avklarat. Fortfarande 1½ säsong kvar dock.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Brittiska QaF eller den tillrättalagda amerikanska?

in cell sa...

nu tittar jag på den amerikanska. fast jag vet inte om jag tycker att den är så tillrättalagd faktiskt. började egentligen kolla på den av misstag och nu måste/vill jag ju kolla klart. sen blir det den brittiska.