torsdag 11 december 2008

Skäggmannen is back!


Jag har ju stalkernyheter förresten! Har nästan lyckats förtränga det under min hektiska dag av slösurfande och 40 minuters aktivt arbete (som hyllades till skyarna såklart...).

Jag såg honom på tåget i morse. Han hade köpt ny jacka. Bra gjort, Skäggis! Det var på tiden för hans gamla militärjacka verkade väldigt ledsen och sliten. Tror även att han hade köpt nya skor, men det är jag lite mer osäker på. Pendeltåg är dåliga skospejarställen och jag satt alldeles för dåligt till för att smygfota.

Vi hade även vårt första fall av interaktion!! På vägen ut genom spärrarna så går han och hans försäkringskassan-kompis bakom mig och Skäggis råkar trampa mig på hälen ('råkar', ja hej tjenalena, han är ju kär i mig, det vet ju alla), och han säger "Oj, förlåt". Jag svarar "ingen fara". Hans kompis pratar om att hans läkare luktar mycket rök och Skäggmannen skrattar.

Sådär ja. Vi är ju praktiskt taget gifta. Check!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det känns som om den spaningen håller viktig information för framtiden. Saker vi kan gå tillbaka till för att förstå framtida skeenden. Skeenden som än så länge blott är små embryon av omen.

in cell sa...

Ja visst gör den!
Idag finns det dessutom en extremt liten, minimal chans att han kommer gå och titta på samma Luciatåg som jag ska titta på. Spännande!