måndag 29 december 2008

Dagens lunch och en till idiot.

Dagens lunch: Panangcurry med glasnudlar (tillagningstid c:a 7 minuter)
1 burk Ica Asia Panang Curry
1 halv påse random wokgrönsaker
1 halv stor aubergine
1 liten zucchini
1 rödlök ifall du vill
lagom mycket glasnudlar
Eventuell extra röd currypasta

Använd en djup panna, gärna med lock.
Häll i wokgrönsakerna först, sen zucchinin och auberginen och löken. Hetta upp och häll sedan på burken med panangcurry över kalaset. Rör runt och låt puttra ett tag. Sedan i glasnudlarna antingen direkt i pannan, ifall det finns sås och djup till det. Koka annars upp dem sepparat och blanda i dem efteråt.

Jag läser texter om lite random djurskydds/djurrättsfrågor. Blev mörkrädd för hur inskränkta människor är när jag läser kommentarer som den här:
Men att sluta använda djur för vår egen vinning vore orimligt.Jag väljer gärna närproducerat till julbordet. Men jag vill inte skippa julskinkan. Och jag tänker inte ge upp varken varmfordrade läderstövlar i vinterkylan eller neka mina sjuka barn medicin framforskad via djurförsök.

Men! Jag tänker inte gnälla. Jag tänker göra som så många andra och istället börja tipsa om vardagsmat, och hur lätt du gör den vegetarisk. Så från och med idag publiceras "Dagens" här på Nostradamus. I framtiden (ni vet den där med monorails och flygande bilar) så kommer förhoppningsvis bilder att ackompanjera kalaset.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja! Bra initiativ. Har själv väldigt svårt att tänka i veggobanor rent receptmässigt så det är välkommet.

in cell sa...

ja det är många som verkar ha just vardagsproblemet. men nu är lösningen här!
klicka på dagens till vänster, så fixar jag (o)biffen!