måndag 15 december 2008

Jag gjorde mat för ett kompani och föll själv däri


Piroger fyllda med sojafärsröra med kanel
Polentabiffar med russin och soltorkade tomater
Senap'sill' gjord på aubergine istället för fisk
Sillsallad utan sill
Jansson Frestelse med tartex istället för anjovis
Julskinka av seitan
Sojaprinskorvar
Kryddiga soja-hot dogs
Låtsasbacon
Jordnöt-hasselnöts-biffar
Vitkål med tabasco
Seitanköttbullar
Rosmarin- och oliv-bröd
Vanlig grönsallad
Saffranscheesecake med pepparkaksbotten
Fruktsallad med kokosgrädde

Det blev en del mat över, men inget vin alls, kanske inte så oväntat i och för sig.

En del utav recepten finns på Sarahs sida http://www.vegetariskt.ifokus.se/ andra kan ni fråga mig om ifall ni är intresserade.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Pirogerna låter riktigt schyssta & cheesecaken gudomlig.

(Ja, resten också men man måste ju plocka russinen ur kakan liksom)

in cell sa...

cheesecaken sparkade stjärt faktiskt. mestadels creme fraiche istället för philadephia, men det blev riktigt bra.

Anonym sa...

Vill gärna ha receptet på "sillen". Skriv det gärna i en kommentar så kanske andra förljer mitt exempel och vägrar vanlig sill :)

Anonym sa...

Tack :)

Anonym sa...

jag ska på hermans julbord - jäklar vad man kan göra med vegearisk mat alltså! och då är jag själv inte ens vegetarian...

klart vi ska ses real soon, kommer hem lördag, annandan minsann..hmm...ska försöka! vet inte riktigt hur alla familjeplaner är i år. du når mig på mail@copyemily.com
:)

Anonym sa...

nötbiffarna! ge mig receptet på nötbiffarna!

Erika sa...

MMMMMMMMM!!!!!

Det låter så otroligt gott allt (efter att ha googlat lite recept). Nu så blir det till att dra på sig förklädet och svettas vid spisen.

in cell sa...

recept ligger uppe.
jag måste nog också gå på julbord på hermans... nu! till frukost!
ne...