fredag 5 december 2008

Jag har inget att göra / för mycket tid att tänka

Vad är mest "tråkigt för andra, roligt för en själv"; prata om sina egna drömmar eller tillståndet på sin egen avföring?

Finns det något annat ord som man kan ersätta 'stämpel' med i det fall man vill skilja på det avtrycket som blir på pappret och det verktyg man faktiskt stämplar med?

Är det socialt accepterat att ta med en gemensam tidning t.ex. kontorets Computer Sweden, in på toaletten vid utföring av behov?
Följdfråga: Ska de som tar med den lämna den där inne, och se den som förbrukad, eller ska den tas med och läggas tillbaka i fikarummet?

Har serietecknare groupies i det moderna Sverige?


I demand some answers!

6 kommentarer:

redundans sa...

Man lämnar tidningen på toaletten så klart!

Och ja, vi vet båda två att herr Kellerman har groupies i sverige.

in cell sa...

jo det klart, kelleman.... tänkte inte påt. men serietecknare i allmänhet sådär, är det något folk strävar efter att ligga med?

Anonym sa...

Herre JESUS, do not even ask. Den stannar på muggen såklart. Den MÅSTE stanna.

Anonym sa...

Ja, jag tror att det finns olika kultuter bland serietecknarna. Det är en milsvid skillnad mellan han som inka-ar Bamsa och galago-gänget. Eftersom jag är mindre bekant med flera galagotyper så vet jag att det finns en svans av popbrudar som inte gör annat än att få ligga med dem och hoppas på att komma med i nästa reviderade pocketupplaga av unga norrlänningar eller iaf. på tecknarens bildblogg osv.

Anonym sa...

Och alla i sthlm känner väl någon som har knullat med Martin Kellerman, eller?

in cell sa...

heaven: hehe... nje faktiskt inte. antar att jag skulle kunna hitta nån bekants bekant som gjort det, men närmare än så kommer jag nog inte. vet att jag _borde_ ha nån närmare, men den mannen och jag befinner oss oväntat långt ifrån varandra för att bo typ ett kvarter isär.