tisdag 30 december 2008

Löften schmöften, pah!


Okej, några förbättringar blir det förhoppningsvis. Jag skulle inte går så långt som att kalla det nyårslöften, men några saker behöver definitivt förbättras.

1. Tvätta kläder. Jag måste börja tvätta oftare, i alla fall mer än en gång i månaden.

2. Slänga saker. Det är slut på pryttelsamlandet nu. Jag behöver inte 9 kompletta kinderleksakssamlingar från 2004, 19 affischer från Grönan 1999, fyra badmintonbollar i hallen, 36 par trasiga stumpbyxor och orginallådor till all teknik jag någonsin köpt.

3. Städa mitt hem. Om jag får ut massa grejer så kanske det finns en chans att det håller sig okej.

4. Städa min kropp. Jag måste börja ordna till mig på morgnarna när jag börjar på Fräcka Kontoret. Idag sitter kläderna på trekvart och ansiktet på en sjundedel. Inget mer fixa-håret-på-lunchrasten. Nope, nu är det snygg från morgon till kväll som gäller!

5. No more Mr Busskort. Nu har jag slöat för att jag pendlat, men det är ju ingen sport att åka kollektivtrafik med SL-kort. Nu blir det antingen promenad eller plankning, allt annat är fusk.

6. Våga lämna orten. Jag måste ta mig ifrån Södermalm minst en gång i veckan, utöver vid arbete.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh, gör en stor knut av alla strumpbyxor. Utmärkt bloggningsmaterial.

När börjar du på Fräcka Kontoret då?

in cell sa...

haha! då har man verkligen nått gränsen för 'allt går att blogga'.

19/1 börjar jag där. ska skriva på nu efter nyår. det har dragit ut på tiden på grund av alla dumma helger.