tisdag 16 december 2008

Ge mig inte dessa, så är jag din


Efter att nu ha jobbat ganska på aktivt i ungefär två timmar så får jag besked om att mötet då sakerna ska vara klara inte är förrän på fredag. Jag trodde torsdag morgon. När jag ändå visade upp det jag hade gjort för projektledare och utvecklare så nästan slickade de mina fötter av imponans.
Jahapp...humdidum...vad ska man göra nu då...?

Eftersom jag vet att ni springer runt i vild panik och försöker hitta julklappar till mig, så tänkte jag här ge fyra tips på saker ni inte bör köpa. Inte till mig, helst inte till någon överhuvudtaget.

4 st dålig klappar:



Klänning med hordetaljer på bröna. Nej, det är inte retro, det är inte tidlöst. Det har alltid varit och kommer alltid vara fult, även om klänningen är på rea.



Jag vill inte gå och se Markoolio och Benjamin Wahlgren låtsas vara fattiga. Att tvingas sitta i mörkret och kolla på detta spektakel går endast att jämföra med det straff det hade varit att se ungens mamma och Tommy Nilsson i Sound of Music för några år sedan. Jag klarar mig undan då, och jag förväntar mig att göra det nu också.




Inget gasmoln som inte ens finns/går att se, tack. Gaser producerar jag själv ifall jag behöver.



GPS är för nördar, på det dåliga sättet. Hittar du inte så förtjänar du inte att komma fram. Läs på innan du sätter dig i bilen. Undantag om du är i ett främmande land och inte ens förstår skyltarna. Men jag vill ändå inte ha denna, för gemene kvinna, menlösa manick.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha.... du har verkligen gjort en djupdykning i världens sämsta julklappar. Ville ha en GPS en gång men då jag fick möjlighet att testa en så ångrade jag mig. Kärringjäveln uppmanade oss att svänga vänster hela jävla tiden mitt på en motorväg utan avfarter.

Horklänningen skulle annars kunna fixas till med....några meter tyg.

Erika sa...

Verkligen, verkligen saker jag inte önskar mig heller. Rasmus på luffen, någon jävja stjärna uppkallad efter en, tattigaste klänningen någonsin sydd. NEJ TACK!

Anonym sa...

Vad är det med de där jävla Wahlgrenarna? Kan de inte bara gå & dö någongång?

in cell sa...

pike: precis! de säger ju bara fel saker och kan inga bra, halvlagliga genvägar heller. To hell with the gps säger jag!

erika: jag förstår egentligen inte ens hur den där stjärnhandeln/försäljningen går till, men om någon gav den i 'romantisk gåva' till mig så skulle jag mest undra vad det var för pucko jag hängde med.

villa valle: nej. de kommer aldrig dö. de kommer heller aldrig dö ut eftersom de ynglar av sig så förbannat.